Immár 190 darab öngyujtó... !!!
kEDVENCEKHEZ !!
Rakj a kedvencekhez!
 
névnapköszöntö

 
óóóóóóra
 
kalen
 
idöjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
Máv menetrend
honnan:

hova:
mikor:

 
szótár

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
fejlesztés alatt
Cursor from www.CarrielynnesWorld.com
 
fejlesztés alatt
 
ZIPPO története

Kultikus márkanevek jóformán bármilyen iparágban születnek: van, amikor a formabontó külső hozza lázba a rajongókat, de az adott termék megbízhatósága is sok hívet szerezhet a márkának. Az pedig, hogy még egy egyszerű mindennapi használati tárgyként ismert öngyújtó is lehet kultikus tárgy, George Blaisdell, a Zippo szül(?.atyjának érdeme. Úgy tűnik, az egészséges életmód terjedése és a dohányzás visszaszorulása sem árthat a vállalkozásnak.
A Penthouse utánajárt, mi tette amerikai ikonná az alig féltenyérnyi fémdobozt.

Képzeljék el, ahogyan egy nyáréjszakán, a társaságtól tömött, fülledt teremből némi nyugalomért, na és persze egy szál cigarettáért a teraszra lép egy elegáns úriember. Öltönye, nyakkendője, cip(?.je még az est előrehaladtával is makulátlan, a vacsora, a hölgyekkel lejtett tánc és a baráti beszélgetések sem ejtettek foltot a jó ízlés(?. férfi megjelenésén. Ám amikor rágyújtana, ordináré kopott-koszos gyújtót húz elő mellényzsebéből, és két kezével tölcsért formálva próbálkozik megakadályozni, hogy a nyári szellő szüntelen el ne fújja a lángot. Pontosan ezt látta 1932-ben, a pennsylvaniai Bradford Country Club esti partijának teraszán George Blaisdell, aki nevetését visszafojtva, már-már szánakozva nézte a férfi szerencsétlenkedését.
„Aki így öltözködik, miért nem vesz egy elegáns öngyújtót(?.” – vetette oda kisvártatva. „Mi köze hozzá(?.” – csattant fel modortalanul a másik – „Ez legalább működik!”

Mert ez működik
Az este hátralév(?. részében folyton a férfi válasza járt George fejében. Persze érthető, a gazdasági világválság idején az emberek hajlottak a kompromisszumra: mindenki a kedvez(?. árú, mégis megfelelő minőségű tartós termékeket kereste, vagy éppen ezek előállítására törekedett. Ellenben miért ne lehetne egy öngyújtó egyszerre mutatós és strapabíró(?. – gondolta Blaisdell, és nekilátott saját öngyújtója kitalálásához.
először is megvásárolta az újratölthető öngyújtó forgalmazásának kizárólagos amerikai jogait. A mechanika csiszolgatására emeleti műhelyt bérelt havi tíz dollárért, felvett három munkást, és nekiláttak a termék kifejlesztésének. Minden finommechanikai és fémmegmunkálási munkát saját maguk végeztek használtan vett gépeiken, így az újonc üzletembernek erre sem kellett sokat költenie. Blaisdell ötletei alapján az öngyújtó szögletes, téglatest alakú fémborítást kapott, fedelét csuklópánttal a gyújtóhoz rögzítették, így már az első darabokat is a ma már megszokottá vált egykezes kattintással lehetett kinyitni.
Ahhoz, hogy szeles időben is megmaradjon a gyújtó lángja, apró, lyuggatott fémkürt(?.t illesztett a kanóc köré. A kész öngyújtót a kor másik nagy találmánya, a cipzár mintájára a hangzatos Zippo névre keresztelte. A világhírnév persze még váratott magára, az első hónapban csupán 82 darabot adtak el az újdonságból.

A legnagyobb vonzerő
Terméke alapos kialakítása és megbízhatósága fényében George Blaisdell olyan tervet eszelt ki a Zippo népszerűsítésére, amelyet a mai napig csak kevés gyártó mer (vagy akar) bevállalni: az örökélet(?. garanciát. Legyen szó akármilyen termékről, a gyártók nem az eladásuk utáni haszonból, hanem főleg a szervizelésükből származó bevételből tartják fenn magukat. Blaisdell úgy gondolta, ha az örökgaranciával magához édesgeti a vevőket, építhet a h(?.ségükre és elégedettségükre.
„Köszönjük a lehetőséget, hogy gyújtóját javíthattuk” – állt annak a csomagnak a kísér(?. levelében, melyet Blaisdell 48 órán belül postafordultával küldött vissza tulajdonosának a kijavított termékkel. Az örökgarancia a mai napig a Zippo marketingstratégiájának egyik legfontosabb pillére.
A gazdasági recenzió után nem sokkal háborús évek következtek, ahol Blaisdell ügyes üzletemberként tovább gyarapította a továbbra is változatlan formában és minőségben gyártott öngyújtók hírnevét. A II. világháború idején több száz Zippót küldött a frontvonalon szolgáló tábornokoknak és háborús tudósítóknak. A jól kitalált szerkezet pedig a harctéren is helytállt: fémdoboza miatt egyszerűen elny(?.hetetlen volt, és a legnehezebb pillanatokban is megbízhatóan működött.
Ennek hatására 1943 és 1945 között az amerikai hadsereg a Zippo Manufacturing Company teljes kapacitását megrendelte, így a cég élete a következő évekre biztosított volt.

Túl kell élni
Nem csak a Zippo készült változatlan formában, hanem a cég hozzáállása és stratégiája sem változott az évtizedek során, ez pedig nem feltétlenül a sikeres működés kulcsa. Blaisdell 1978-as halálával a vállalat a tulajdonos két lánya, Harriett Wick és Sarah Dorn kezébe került, ám ők tapasztalt üzleti befektet(?., Robert Galey kezébe adták az irányítást, ahelyett hogy saját maguk próbálkoztak volna meg vele. Galey 1986-ban nyugdíjba ment, a cég élére Michael Schuler állt, aki 1991-ben James Baldót nevezte ki a sales és marketing élére.
Ez volt az a terület, ahol a Zippo akkoriban jelentős átszervezésre szorult. Sokáig ugyanis elég volt a „Made in USA” felirat a Zippo számára a túléléshez, így mindössze két magazinban: tévéműsorújságban és a Reader’s Digest oldalain hirdettek. A túléléshez viszont ennyi nem volt elég. „A vállalat megragadt az ötvenes évek szintjén” – vélte Baldo, aki szerint addig túlságosan a gyártásra koncentráltak, és figyelmen kívül hagyták a marketinget. Irányítása alatt sport- és férfimagazinokban hirdettek, a vevőket pedig különféle felmérésekkel faggatták. Utóbbi különösen érdekes eredményre jutott: a Zippo vásárlóinak egyharmada gy(?.jtűnek vallotta magát, sokan pedig nem saját maguknak, hanem barátaiknak, üzlettársaiknak vásárolták a gyújtót – gyakran ötöt-hatot egyszerre.
Ezen információ birtokában arra az elhatározásra jutottak, hogy Blaisdell mindent meghatározó alapelvei óta sort kerítenek az első nagy változásra: a Zippót öngyújtó helyett ajándéktárgyként kezelik. Licenceszerződéseket kötöttek a legnépszerűbb amerikai márkákkal (Corvette, Harley-Davidson) és a leglátogatottabb turista-célpontokkal (Empire State Building, Niagara- vízesés), akik az emblémájukkal ellátott öngyújtókat vettek fel kínálatukba. Ezek az egyedien csomagolt darabok a 13 dolláros alapárhoz képest akár 19-40 dollárba is kerülhettek. Nem csoda, hogy hamar a gy(?.jt(?.k kedvenceivé váltak.

Gy(?.jt(?.szenvedély
1992-től külön a gy(?.jt(?.knek szánt szériákat indított a Zippo: a cég designerei minden évben több mint száz mintát találtak ki, melyekkel az apró fémdobozokat díszítették. A limitált példányszámban, vagy korlátozott ideig kapható öngyújtókat évente újabb és újabb modellek váltották le. Egy sorozatból közel 20 ezer darab készült, amely első hallásra soknak tűnik, de mivel a világban szétszóródtak, ezért már igencsak kutatni kell utánuk.
Azonban egyre többen vannak, akik ezt megteszik. 1993 óta a Zippo minden júliusban rajongói találkozót tart a bradfordi főhadiszálláson, amelyre alkalmanként 7000 gy(?.jt(?. is elmegy a világ minden tájáról. A ritka, eredeti példányok a fanatikusok számára minden pénzt megérnek: a párizsi Hotel Drouot aukciósház legutóbbi árverésén például nem csak 60, de akár 15 000 dollárért is gazdát cseréltek a kicsiny lángkovácsok.
Judith Sandersnek például már vagy hétszáz darabja gy(?.lt össze az elmúlt húsz év alatt. Legféltettebb kincséért, egy 1937-es eredeti példányért nem átallott hétszáz dollárt, azaz mintegy 130 ezer forintnyi összeget fizetni. Vajon mihez kezd ennyi öngyújtóval(?. „Ez már nem a dohányzásról szól” – mondja – „minden egyes darab apró műalkotás.”

Nem csak dohányosoknak
Ebben a cég vezetői is egyetértenek, hiszen a gy(?.jt(?.k jelentik a Zippo jövőjének egyik alappillérét: az öngyújtók 40 százalékát ajándékboltokban értékesítik. Természetesen továbbra is számítanak a dohányosokra, de az egyre növekv(?. dohányzási tilalmak, az Egészségügyi Világszervezet ténykedése, valamint legutóbb éppen az amerikai légibiztonsági hatóság rendelete erősen megnyirbálja a vállalat bevételét. Utóbbi rendelet értelmében például április közepe után nem lehet még feladott poggyászban sem öngyújtó – a Zippo szerint a légitársaságok félelme, hogy azok felrobbannának, egyáltalán nem jogos. Tesztekkel igazolják, hogy gyújtóik maguktól nem gyulladnak ki, a hatóság mégis hajthatatlan. Akár 20-30 százalékos eladáscsökkenéssel is számolhatnak, mivel a repülőtérről már nem csak a dohányosok, de a Zippót ajándékként szánó utasok sem vásárolják majd azt.
A Zippo, felismerve nehéz helyzetét, új utakat keresett. Immár nem csak a klasszikussá vált fémdobozzal fedett öngyújtót gyártják, hanem egyéb gyújtókat is, melyek otthoni kandallónál, gázt(?.zhelynél, tábort(?.znél használatosak. Marketingkampányuk egyik legújabb fogásaként például kiadtak egy füzetet, melynek címe: „101 mód, hogyan használd a Zippód”. Az ötletek közt a kézmelegítéstől kezdve az autó ajtózárjának felolvasztásáig sok minden szerepel, a cigaretta meggyújtása speciel nem.
 

 
öngyujtos dolgok
 
menü
 
linkek
 
számláló
Indulás: 2007-07-25
 
SZUPER JÁTÉKOK !!!
 
caht !!!!!!!

Get Your Own Chat Box! Go Large!
 
szavazás 2
nossss
MELJIK A LEGJOBB ÖNGYUJTÓM SZERINTED ?

A WC
A FÉL MÉTERES PUSKA
A POROLTÓ
A BICIKLI
A SÁSKA
A TÜZOLTÓKOCSI
A LÉZERES PISZTOLY
VALAMEJIK TELEFON
A VONAT
AZ ÁGYÚ
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
zene
 
zennnnnék !!!
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!